بررسی سرعت یک سایت

یکی از مواردی که هر وب مستر و دارنده سایت به آن علاقه مند است داشتن یک سایت با سرعت بالاست . سرعت سایت نیز یکی از عوامل رتبه سنجی سایت می باشد . برخی از عوامل مهم سرعت سایت می توان به توان سخت افزاری سرور , بستر شبکه سرور , کانفیگ مناسب نرم افزاری سرور , کیفیت طراحی و کدهای سایت , بهینه سازی سایت می توان اشاره نمود . قبلا هم در یک مصحابه با باشگاه خبرنگاران جوان مهمترین مولفه های سرعت سایت را عنوان کرده بودم .

برای اینکه تا حدودی مشکلات سایت خود را تشخیص بدهیم در ادامه دو ابزار تست آنلاین را به شما معرفی می کنم .

یادداشت های یک عادلی p347 بررسی سرعت یک سایت سایت و سئو عمومی

سایت webpagetest.org  یکی از سایت های خوب و عالی می باشد که یک تست دو مرحله ای بسیار مناسب به شما ارائه می دهد . در یک تست سایت شما در دو مرحله بررسی می شود که مرحله اول تست مستقیم و مرحله دوم تست با کش شدن دیتا می باشد دقبقا تست متناسب با یک یوزر فرضی گرفته می شود .

از مزایای این سایت می توان به انتخاب کشور و نوع مرورگر اشاره کرد که بسیار گزینه خوبی می باشد و تست های دقیق تری ارائه می دهد . نتایج تست های این سایت بیشتر چک تست های سرعت سرور می باشد و بر روی کدهای سایت اطلاعات کلی ارایه می دهد که چندان قابل تفسیر نمی باشد.

در این لینک تست دو مرحله ای وبلاگ عادلی https://adeli.id.ir را مشاهده می کنید .وضعیت تست : Tokyo, Japan – ChromeDSL

سایت gtmetrix نیز یکی از سایت های مفید می باشد که بیشتر اطلاعات دقیقی از وضعیت کدهای یک سایت به شما ارئه می دهد . علاوه بر یک رتبه بندی بر اساس آمار های دریافتی خود به سایت شما امتیاز داده و حتی پیشنهاد های لازم برای افزایش بهینه بودن و بازدهی سایت شما از طریق اصلاح کد و استفاده از پلاگین ها ی بهینه سازی را نیز به شما اطلاع می دهد و همچنین چند ابزار برای بهینه سازی تصاویر سایت و css نیز برای شما ارائه می کند.

در این لینک می توانید نتیجه تست وبلاگ عادلی https://adeli.id.ir را مشاهده نمایید . وضعیت تست : Vancouver, Canada Using: Firefox (Desktop) 14.0.1, Page Speed 1.12.16, YSlow 3.1.6

یک آبانی ، در دنیای IT و علاقه مند به کسب و کار اینترنتی *** مطالعه کتاب ، طبیعت ، وردپرس ، لینوکس ، کسب و کار آنلاین ، قهوه ، عکاسی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فوتر سایت