سالی که نکوست …

        ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی / از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی/
/به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی/به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی

سالی که نکوست …

سال ۱۳۹۵ با همه پستی و بلندی هایش و با همه غم ها و شادی هایش و با همه اتفاقات جنجالی و پر حادثه اش در حال تمام شدن و رفتن است . این رفتن به معنای فرار و خلاص شدن نیست بلکه یکسال از عمر ما کاسته و به تجربیات ما خواسته و ناخواسته اضافه شده است.

چه بخواهیم چه نخواهیم عمر ما می گذرد ، با همه حوادث خوب یا بدی که برای ما اتفاق می افتند در واقع اگر بخواهیم دقیق نگاه کنیم اگر درسی و تجربه ای کسب کرده باشیم با اشتیاق سال جدید را جشن می گیریم و از اینکه یکسال رشد کرده ایم و بر داشته های فکری و شخصیتی ما اضافه شده است و اینکه فرصت کسب تجربه های بیشتر به ما داده شده است خوشحال و مسرور می گردیم.

سال نو برای کسانی معنا دارد که از لحظه به لحظه زندگیشان درس و تجربه های ارزشمند فرا می گیرند و به دنیال کسب مهارت و یادگیری می باشند.

در سالی که گذشت شاهد اتفاقاتی که حتی تصورش را نمی کردیم بودیم که به جای متعصبانه یا سطحی نگاه کردن کمی عمیق بنگریم متوجه می شویم که چه اتفاقات پر از نکات کلیدی در آن نهفته است .

از حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو که بر اثر اشتباه دو کارگر که اخلاق و مسئولیت پذیری را زیر پا گذاشته و چنان فاجعه ی مالی و جانی را در سال ۱۳۹۵ ثبت کردند. اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که یک سهل انگاری ساده و عدم مسئولیت پذیری چه فاجعه ای به بار می آورد.

از این حادثه عده ای برای شهرت خود کاسبی کردند عده ای تبلیغات کردند و… از بی فرهنگی های تجمعات غیر ضروری که بگذریم به اینجا می رسیم که ما چقدر بی اعتنا به اطراف خویش تازه متوجه شدیم آتشنشان هایی هم وجود دارند که در که بی ادعا بدون تبلیغات و بوق و کرنا برای نجات انسان ها جانفشانی می کنند .

خیلی چیزها فهمیدیم … اگر ساده از کنارشان رد نشویم.

از مهمترین اتفاقات سال ۱۳۹۵ فوت عزیزانی در عرصه هنر ، سیاست ، ورزش و اطرافیان ما که باورش برایمان سخت است ولی باز هم یاد نگرفتیم قدر بازمانده ها را بدانیم و یا واقعیت مرگ را درک کنیم و به حساب خود رسیدگی کنیم .

و اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد ! یاد بگیریم همه چیز قرار نیست منطقی باشد حتی انتخاب یک گروه و یا یک ملت پس استوار باشیم .

یاد بگیریم شاید عده ای به ظاهر بزرگ باشند ولی قرار نیست منش و مرام بزرگی داشته باشند و توافق با دشمنان انسان ها در واقع هیچ اعتباری ندارد.

سال ۱۳۹۶ پیشاپیش بر شما مبارک و خجسته باد ، سالی پر از سلامتی ، آرامش ، تلاش و موفقیت برای شما آرزو می کنم .

سالی که نکوست از تلاشت پیداست …

در پناه خداوند منان – محمد عادلی

یک آبانی ، در دنیای IT و علاقه مند به کسب و کار اینترنتی *** مطالعه کتاب ، طبیعت ، وردپرس ، لینوکس ، کسب و کار آنلاین ، قهوه ، عکاسی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فوتر سایت