چگونه سئو یاد بگیریم؟

سئو در واقع به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم معروف است و یک مبحث کاملاً پیچیده در بحث طراحی سایت و بازاریابی آنلاین به شمار می رود. می توان اینگونه گفت که بهینه سازی سایت یک بحث ناشناخته برای خیلی از افراد است و در ابتدای شروع کار این یادگیری می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. پس بایستی بدانیم که چگونه سئو یاد بگیریم.

سئو تا چه اندازه بر موفقیت یک کسب و کار تأثیرگذار است؟

این روزها با گسترش اینترنت، فرهنگ جستجو از طریق گوگل هم بیشتر و بیشتر شده است. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می شود و اکثر آنها با هدف دسترسی به خدمات و یا خرید محصولات هستند.

بدون تردید اگر وب سایت شما جایگاه و رتبه مناسبی در نتایج جستجو نداشته باشد قطعاً کاربران قادر نخواهند بود وب سایت شما را از بین میلیون ها وب سایت دیگر پیدا کرده و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. رعایت یک سری قوانین و قواعد خاص که به سئو و بهینه سازی سایت معروف است موجب اعتماد بیشتر کاربران و مشتری ها به وب سایت خواهد شد.

چگونه سئو یاد بگیریم؟

یادداشت های یک عادلی seolearnadeli02 چگونه سئو یاد بگیریم؟ سایت و سئو

قبل از اینکه به نحوه یادگیری اشاره کنیم بایستی بدانید که اصولاً این کلمه به چه معناست و به چه دردی می خورد. به صورت کلی SEO یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به اعمالی گفته می شود که شما بر روی وب سایت خود انجام می دهید تا بتوانید به صورت کاملاً طبیعی بهترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورید. چرا که وب سایت هایی که در بهترین نتایج جستجوی گوگل قرار دارند بیشترین درصد جذب مخاطب را به خودشان اختصاص می دهند.

در ادامه مقاله به 6 قدم اساسی اشاره می کنیم که می تواند در یادگیری  SEOبه شما کمک کند.

اولین قدم: آشنا شدن با مقاله های معتبر در زمینه آموزش سئو برای مبتدیان

پیش از برداشتن هر قدمی بایستی سعی کنید مقاله های متعدد و متفاوتی در این زمینه مطالعه نمایید تا یک مقداری از سردرگمی خارج شوید. خداروشکر مقاله های متعدد بسیار زیادی چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی در اینترنت وجود دارد و از همان روزهای ابتدایی می توانید با این منابع معتبر کار خودتان را شروع نمایید.

دومین قدم: خرید پکیج های آموزشی یا شرکت در کلاس های سئو

یادداشت های یک عادلی seolearnadeli03 چگونه سئو یاد بگیریم؟ سایت و سئو

برای اینکه مراحل یادگیری SEO خیلی بهتر و منسجم تر پیش برود می بایستی اقدام به خرید پکیج های آموزشی در این زمینه کنید و یا اینکه در کلاس های مربوطه شرکت نمایید. شاید خیلی از افراد نسبت به هزینه کردن چه برای خرید پکیج های آموزشی و چه برای شرکت در کلاس ها و دوره ها، مقاومت از خودشان نشان دهند و تصور کنند با مطالعه چند مقاله به راحتی قادر خواهند بود تمام نکات ریز و درشت را یاد بگیرند.

اما نکته اصلی اینجاست که دوره ها، کلاس ها و پکیج های آموزشی، مبحث سئو را برای شما در همان ابتدای کار باز می کنند تا دیدتان نسبت به این موضوع کاملاً عوض شود. در آنجا متوجه می شوید که بهینه سازی سایت چیست و چطور در همان ابتدای طراحی سایت نکاتSEO  داخلی را رعایت کنید. چرا که رعایت نکردن آنها می تواند به از دست دادن رتبه در نتایج جستجو منتهی شود.

سومین قدم: راه اندازی سایت برای تجربه بهتر مبحث سئو

بدون شک تجربه سئو به صورت عملی می تواند از مهم ترین بخش های یادگیری به شمار بیاید. دلیل این موضوع این است که شما بعد از گذراندن کلاس های آموزشی یا مشاهده پکیج های سئو می بایستی اطلاعات دریافتی را بر روی یک وب سایت پیاده سازی نمایید. این یعنی با آزمون و خطا و رعایت اصول و تکنیک های بهینه سازی می توانید بهترین رتبه را به دست بیاورید و اگر یک روش نادرست را اجرا نمایید چه اتفاقی می تواند برای افت رتبه وب سایت بیفتد.

چهارمین قدم: تحلیل، بررسی و آنالیز وب سایت های موفق

یادداشت های یک عادلی seolearnadeli04 چگونه سئو یاد بگیریم؟ سایت و سئو

از ثمرات و نتیجه های بسیار خوبی که می توان برای راه اندازی وب سایت بیان کرد این است که وب سایت خودتان را با دیگر وب سایت های موفق که در حیطه شما مشغول به فعالیت هستند، مقایسه نمایید. در این طور مواقع مدام از خودتان می پرسید که دلیل اینکه این وب سایت رتبه بهتری به نسبت وب سایت من دارد چیست؟ همین پرسش ها، بررسی ها و آنالیزها می تواند سطح دانش، مهارت و توانایی شما را ارتقاء ببخشد و اطلاعات و سرنخ های بسیار خوبی در زمینه سئو در اختیار شما قرار می دهد.

پنجمین قدم: عضو شدن در انجمن ها و گروه های سئو

یکی دیگر از قدم های یادگیری SEO این است که در گروه ها، کانال ها و انجمن های گفتگو که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت می کنند، عضو شوید چرا که در اینجا اصول، قوانین، قواعد و تکنیک های سئو به شما آموزش داده می شود. به طور مثال در انجمن های بهینه سازی سایت سوالاتی رد و بدل می شود که فراتر از جستجو در گوگل است و شما فقط در آنجا با این سوالات آشنا خواهید شد.

ششمین قدم: با آپدیت الگوریتم های گوگل همسو باشید

این قدم در واقع می تواند مکمل قدم های قبلی باشد و بدون شک در بحث چگونه سئو یاد بگیریم به ما کمک خواهد کرد به دلیل اینکه گوگل سعی می کند هر از گاهی الگوریتم های خودش را هوشمندتر از قبل کند به گونه ای که این الگوریتم ها بتوانند به مانند یک انسان رفتار کنند.

همین به روز بودن و آپدیت شدن الگوریتم های گوگل موجب می شود تا همیشه وب سایت هایی که شایستگی اول بودن را دارند در نتایج اولیه قرار بگیرند. پس افرادی که مایل به یادگیری مبحث های سئو هستند، به روز بودن اطلاعات و اینکه گوگل چه معیارها و الگوریتم هایی را برای رتبه بندی در نظر گرفته است را بایستی در اولویت کاری خود قرار دهند. با یادگیری این آپدیت ها و اطلاعاتی جدیدی که به دست می آورید قادر خواهید بود از رقبا جلو بزنید.

یک آبانی ، در دنیای IT و علاقه مند به کسب و کار اینترنتی *** مطالعه کتاب ، طبیعت ، وردپرس ، لینوکس ، کسب و کار آنلاین ، قهوه ، عکاسی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فوتر سایت