معرفی کتاب – عمو رستم

این کتاب را در دوران ابتدایی از کتابخانه دبستان امانت گرفته بودم . شیوایی و جذابیت این کتاب باعث شد که با گذشت این همه سال این کتاب را فراموش نکنم .
این کتاب دارای داستانی روان از سبک زندگی در اواخر دهه ۵۰ الی اوایل ۷۰ می باشد که به سبک زندگی ساده و صمیمت مردم اشاره می کند.
شاید مواردی در این کتاب باشد که کودکان امروزی تجربه نکرده باشند ولی آموزش اخلاق و جوانمردی به سبک عمو رستم که فردی قدرتمند ولی مهربان می باشد در این کتاب جذاب می باشد.

شاید این کتاب می خواهد به رستم دستان اشاره کند ولی عمو رستم یک انسان قوی هیکل و پر زور می باشد که هر کودکی آرزو دارد همچنین عمویی داشته تا در برابر تهدیدات روزمره از او دفاع کند.

ولی عمو رستم قصه ما داستان های جوانمردی را به سبکی بسیار ساده و شیوا و ملموس نشان می دهد و از افسانه های دور از ذهن و یا تخیلات و استفاده از روایت سنگین پرهیز می نماید.

عمو رستم داستان مردی است قوی هیکل و پر زور اما خوش قلب که پس از سال ها از بندر به خانه برادر بزرگ خود که دو فرزند دارد می رود و می خواهد مدتی با آنها زندگی کند.
روایت داستان ، از زبان پسر بزرگ خانواده که نوجوانی محصل است ، بیان می شود .  شامل ۱۴ داستان پیوسته از حوادثی که برای عمو رستم و خانواده و اهالی محل روی می دهد ، روایت ها و مشکلاتی که در زندگی روزمره مان به وفور رخ می دهد.

به یاد داستان های شیرین و یاد خوش آن ایام چند جلد از این کتاب را تهیه و به دوستان نزدیک خود هدیه دادم .
آنها از کار بنده تعجب می کردند ولی خوب با مطالعه کتاب خاطرات خوب کودکی آنها زنده شد و همچنین می توانستند یاد بگیرند که روح بزرگ عمو رستم در چه نمودهای ساده ای تجلی می کرد.

می توانند از این داستان ها الگو برداری کرده و رفتارهای نیکو را به راحتی به فرزندان خود انتقال دهند.

امیدوارم با مطالعه این کتاب بتوانید محبت درونتان را شکوفا کنید حس خوبی نسبت به خود و اطرافیان خود داشته باشید و اینکه بدانید یاد دادن نیکی ها به کودکان نیاز به مکانیزم های پیچیده ندارند.

امروزه همه کودکان به عمو رستمی نیاز دارند که قدرتمند باشد تا بتوانند از تهدیدهای روزمره آنها را حفظ کنند .
این عمو رستم باید قلب بزرگ و بی کینه ای داشته باشد تا کودکان ما را در مسیر درست هدایت کنند .

از طرفداری کودکان و نوجوانان ما از قهرمانان بازهای رایانه ای و یا فیلم ها متوجه می شویم همه انسان ها دنبال قهرمانی هستند که خود را در برابر حوادث ایمن سازند .

چه خوب است که بهترین و خوش قلب ترین قهرمان زندگی را الگو قرار دهیم.

نام کامل کتاب : عمو رستم
نویسنده : محمد میرکیانی
ویراستار : رضا رهگذر
نقاشی تصاویر : غلامرضا مکتبی
انتشارات : قدیانی

یک آبانی ، در دنیای IT و علاقه مند به کسب و کار اینترنتی *** مطالعه کتاب ، طبیعت ، وردپرس ، لینوکس ، کسب و کار آنلاین ، قهوه ، عکاسی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فوتر سایت