معرفی کتاب – تو همانی که می اندیشی

مارک آلن ، ناشر کتاب تو همانی که می اندیشی ، آنرا اثری سرشار از مفهوم راستین ، اقتدار و سحر و جادو می خواند. تو همانی که می اندیشی نزدیک به صد سال تمام کتابی پرفروش بوده است. تو همانی که می اندیشی با استواری هر چه تمام تر به اثبات رسانده است که با وجود جثه کوچکش در زمینه تحول خویشتن یا خود یاری ، ابزاری نیرومت بوده است .

شاید این دلیل که همواره می توان حقیقت را به زبانی ساده گفت اما چون حقیقت بر زبان آید تاثیرش شگفت و شگرف و ژرف خواهد بود.

این کتاب کوچک و شیوا بسیار مختصر و مفید در رابطه با تاثیر افکار بر کیفیت و کمیت زندگی ما همراه با مثال های جالب راه شرح می دهد، که توسط سرکار خانم گیتی خوشدل ترجمه و از محصولات نشر قطره می باشد. سادگی این کتاب به روان بودن کلمات و عاری از هر گونه کلمات علمی تخصصی و یا توضیحات بسیار سنگین می باشد . همچنین یک کتاب کوچک ۶۲ صفحه ای می باشد که برای مطالعه کوتاه مدت مناسب می باشد و حمل آسانی دارد.

فصل های این کتاب  شامل ( اندیشه و منشاثر اندیشه بر اوضاع و شرایطاثر اندبشه بر سلامت و تناندبشه و قصداثر عامل اندیشه در توفیقرویاها و آرمان هاآرامش ) می باشد.

در ادامه بخش هایی از این کتاب را درج می نمایم :

ذهن ، قدرت برتری است که شکل می بخشد و می سازد ، و آدمی ذهن است ، و همواره ابزار اندیشه به دست ، آنچه را اراده می کند شکل می بخشد، و هزاران شادمانی به بار می آورد ، و هزاران اندوه . در خفا می ندش ، و عیان می گردد: پیرامونش عینک اوست.

 

در فصل اثر عامل اندیشه در توفیق آمده است :

حقیقت این است که ظالمان و مظلومان در جهالت خویش همکارند ! و با اینکه ظاهرا یکدیگر را عذاب می دهند ، همانا به شکنجه خویش سرگرمند. آگاهی کامل ، کنش قانون در ضعف مظلوم ، و قدرت سو استعمال شده ظالم در می یابد ، عشق کامل که رنج هر دو حالت را می بیند ، هیچ کدام را به باد ملامت نمی گیرد و شفقتی کامل هک ظالم را شامل می شود و هم مظلوم را .

کسی که بر ضعف غلبه یافته و هرگونه اندیشه خودخواهانه را وانهاده است ، نه ظالم است و نه مظلوم ، بلکه آزاد است.

 

در فصل آرامش آمده است :

خویشتن داری یعنی نیرو

اندیشه درست یعنی تسلط

آرامش یعنی اقتدار

به دلتان بگویید : آرام ، ساکن باش !

 

نام کامل کتاب : تو همانی که می اندیشی
نویسنده : جیمز آلن
مترجم : گیتی خوشدل
انتشارات : نشر چشمه
معرفی شده : وبلاگ محمد عادلی

یک آبانی ، در دنیای IT و علاقه مند به کسب و کار اینترنتی *** مطالعه کتاب ، طبیعت ، وردپرس ، لینوکس ، کسب و کار آنلاین ، قهوه ، عکاسی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

فوتر سایت